ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 九州地区国立大学教育系・文系研究論文集
  2. 第1巻第1号(通巻第12号)(2013年10月)

学校経営におけるミドル論の変遷―「期待される役割」に着目して―

https://nuk.repo.nii.ac.jp/records/182
https://nuk.repo.nii.ac.jp/records/182
e8475465-3179-4d8c-a941-47188c77d489
名前 / ファイル ライセンス アクション
/ https://catalog.lib.kyushu-u.ac.jp/opac_download_md/27239/Hatanaka_1-1%202013.pdf | https://catalog.lib.kyushu-u.ac.jp/opac_download_md/27239/Hatanaka_1-1%202013.pdf
Item type 学術雑誌論文 / Journal Article(1)
公開日 2013-10-31
タイトル
タイトル 学校経営におけるミドル論の変遷―「期待される役割」に着目して―
タイトル
タイトル Analyzing Studies about Mid-Level Positioned Teachers in School Management Research: Focusing on Its Role Expectation
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 ミドル
キーワード
主題Scheme Other
主題 役割期待
キーワード
主題Scheme Other
主題 リーダー
キーワード
主題Scheme Other
主題 マネジャー
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Middle
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Role Expectation
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Leader
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Manager
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ journal article
アクセス権
アクセス権 metadata only access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_14cb
著者 畑中, 大路

× 畑中, 大路

畑中, 大路

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This study aims to clarify studies about mid-level positioned teachers in school management researches through the perspective of its role expectation. Because of rapid environmental changes whichpublic schools are now faced, many studies have recently focused on mid-level positioned teachers as a key person for school management. Although each definition of such teachers’ role expectation varies and sometimes confused in its use, those studies have become a mainstream in school management research, and now need to be organized and analyzed. Using of the frameworks for defining the changes of role expectations, this study adopts the distinctive characteristics of managers and leaders. Business administrations generally recognize managers as problem-solvers in their organizations and leaders as generators of ideas. These definitions are applicable to examine the nature of mid-level positioned teachers in school management. In conclusion, the role expectation for mid-level teachers was described as a manager in the 1980s to the mid-1990s. In addition to that, their role as a leader becomes more popular from the second half of the 1990s to the early 2000s. Today, the mid-level positioned teachers are expected as managers and leaders; moreover, its role expectation is being concreted. Mid-level positioned teachers inclined to be required abilities of mentoring, facilitating, and training teachers, and also developing their ideas continuously for schools’ improvement.
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 この論文は「飛梅論集」(第13号2013年p87-101)に掲載された論文を査読により加筆修正し、「九州地区国立大学教育系・文系研究論文集」Vol.1, No.1(2013/10)に採択されたものである。
書誌情報 九州地区国立大学教育系・文系研究論文集
en : The Joint Journal of the National Universities in Kyushu. Education and Humanities

巻 1, 号 1, p. No.3, 発行日 2013-10-01
出版者
出版者 九州地区国立大学間の連携に係る企画委員会リポジトリ部会
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1882-8728
情報源
関連名称 九州大学 大学推薦(大学院生)枠
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
URI
識別子 http://hdl.handle.net/2324/27239 | http://hdl.handle.net/2324/27239
識別子タイプ HDL
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-19 10:16:01.795759
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3