ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 九州地区国立大学教育系・文系研究論文集
  2. 第6巻第1,2号(通巻第21号)(2020年3月)

学校教育における演劇的手法を取り入れた表現教育 ―中学生を対象とした教育実践を事例に―

https://nuk.repo.nii.ac.jp/records/370
https://nuk.repo.nii.ac.jp/records/370
16824c0f-7a6a-47a4-aade-2dcf5495be36
名前 / ファイル ライセンス アクション
/ https://catalog.lib.kyushu-u.ac.jp/opac_download_md/2559291/04_zhao_06-0102_2020.pdf | https://catalog.lib.kyushu-u.ac.jp/opac_download_md/2559291/04_zhao_06-0102_2020.pdf
Item type 学術雑誌論文 / Journal Article(1)
公開日 2020-03-31
タイトル
タイトル 学校教育における演劇的手法を取り入れた表現教育 ―中学生を対象とした教育実践を事例に―
タイトル
タイトル Drama Approach as an Educational Practice in Secondary Education: A Case Study in a Japanese Middle School
言語 en
言語
言語 eng
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 drama method
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 drama education
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 active learning
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 secondary education
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Japanese education
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ journal article
アクセス権
アクセス権 metadata only access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_14cb
著者 趙, 一嶸

× 趙, 一嶸

趙, 一嶸

Search repository
錢, 琨

× 錢, 琨

錢, 琨

Search repository
Iwana, Brian Kenji

× Iwana, Brian Kenji

Iwana, Brian Kenji

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 In this study, we aim to investigate the use of the drama approach and its effectiveness within a classroom setting. The drama approach is an educational practice that aims to develop communication, creativity, and critical thinking skills through group interaction and performance. This case study examines the implementation and effectiveness of using the drama approach in a secondary school in Japan. A total of 266 grade 7 students participated in the activities.
To analyze the effectiveness, a post-class survey was provided. The student participants were given a survey containing 23 semantic differential questions and one free-response question. The homeroom teachers of the classes also answered five free-response questions. The student survey had a 99.6% survey recovery rate and a 93.6% effective response rate.
The results of the survey were positive and demonstrated that the drama activities were able to facilitate communication between peers. Specifically, factor analysis of the semantic differential questions found that there were three significant factors: (1) anxiety and opinion on the activities, (2) communication and cooperation, and (3) personal feelings. Furthermore, the free-response questions to the students and homeroom teachers indicated that the activities were enjoyable, encouraged cooperation and discussion, and helped deepen relationships between students. Through this, we found that the drama approach-based activities were beneficial for the students and worth including in Japanese education.
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 本論文は「九州地区国立大学教育系・文系研究論文集」Vol.6, No.1,2(2020/3)に査読を経て受理された。
書誌情報 九州地区国立大学教育系・文系研究論文集
en : The Joint Journal of the National Universities in Kyushu. Education and Humanities

巻 6, 号 1,2, p. No.4, 発行日 2020-03-31
出版者
出版者 九州地区国立大学間の連携事業に係る企画委員会リポジトリ部会
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1882-8728
情報源
関連名称 九州大学
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
URI
識別子 http://hdl.handle.net/2324/2559291 | http://hdl.handle.net/2324/2559291
識別子タイプ HDL
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-19 10:14:23.236374
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3