ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 研究論文集
  2. 第5巻第2号(通巻第9号)(2012年3月)

Types of melody lines in Hugo Wolf's lieder : Transition from the Italian Songbook to lieder composed in his later years

https://nuk.repo.nii.ac.jp/records/151
https://nuk.repo.nii.ac.jp/records/151
1f0910e7-26f7-4d87-8e84-1b6ff70112df
名前 / ファイル ライセンス アクション
/ https://ir.kagoshima-u.ac.jp/?action=repository_uri&item_id=10880&file_id=16&file_no=1 | https://ir.kagoshima-u.ac.jp/?action=repository_uri&item_id=10880&file_id=16&file_no=1
Item type 学術雑誌論文 / Journal Article(1)
公開日 2012-12-14
タイトル
タイトル Types of melody lines in Hugo Wolf's lieder : Transition from the Italian Songbook to lieder composed in his later years
言語
言語 eng
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Hugo Wolf
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 German lieder
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Italian Songbook
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Michelangelo-Lieder
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ journal article
アクセス権
アクセス権 metadata only access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_14cb
著者 梅林, 郁子

× 梅林, 郁子

梅林, 郁子

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 I examine the diferences between Vols. I and II of Hugo Wolf's ltalian Songhook, and the development of the lieder in his later years. I categorise Wolf's compositions into three periods and show how his creative process in composing melody lines seems to change in the third period. His use of single repeated notes in his lieder peaked in Vol.Ⅰ.Although Wolf's use of single repeated notes was a big component in the formation of his declamatory lieder, in Vol.II, the use of single repeated notes reduced. The types of melody lines without single repeated notes were divided into three main categories: types of scale, sequences of two or three notes, and the zigzag pattern. The types of scale reduced from Vols. I to Ⅱ but increased in his last six lieder.Moreover, the sequences of two or three notes vanished in these lieder, although the zigzag Pattern continued with the exception of Michelangelo Lieder-composed as as his last songs. In the third period, he began to attempt new techniques, and there was a clear departure to melody lines combining different notes and types of scales・
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 本稿は査読により、『研究論文集-教育系・文系の九州地区国立大学間連携論文集-. 2012, vol.5, no.2』に掲載されたものである。
書誌情報 研究論文集-教育系・文系の九州地区国立大学間連携論文集-

巻 5, 号 2, 発行日 2012-03-01
出版者
出版者 九州地区国立大学間の連携に係る企画委員会リポジトリ部会
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1882-8728
情報源
関連名称 鹿児島大学 個人投稿枠
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
URI
識別子 http://hdl.handle.net/10232/00010872 | http://hdl.handle.net/10232/00010872
識別子タイプ HDL
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-19 10:16:16.809509
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3