ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 九州地区国立大学教育系・文系研究論文集
  2. 第9巻第2号(通巻第27号)(2023年3月)

Eisner's Theory in U.S. Educational Environments: Instructional Planning and Organization Practices

https://nuk.repo.nii.ac.jp/records/455
https://nuk.repo.nii.ac.jp/records/455
8312ddba-3c8a-4113-9213-7359206e1583
名前 / ファイル ライセンス アクション
/ https://opac2.lib.oita-u.ac.jp/webopac/bdyview.do?bodyid=TD00622619&elmid=Body&fname=burkart_9-2_2023.pdf | https://opac2.lib.oita-u.ac.jp/webopac/bdyview.do?bodyid=TD00622619&elmid=Body&fname=burkart_9-2_2023.pdf
Item type 学術雑誌論文 / Journal Article(1)
公開日 2023-03-31
タイトル
タイトル Eisner's Theory in U.S. Educational Environments: Instructional Planning and Organization Practices
言語
言語 eng
キーワード
主題Scheme Other
主題 エリオット・アイズナー
キーワード
主題Scheme Other
主題 カリキュラム理論
キーワード
主題Scheme Other
主題 アメリカ合衆国
キーワード
主題Scheme Other
主題 教育予算の確保
キーワード
主題Scheme Other
主題 教員研修の充実
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Elliot Eisner
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Curriculum and Instruction
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 United States
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 resource allocation
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 professional development
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ journal article
アクセス権
アクセス権 metadata only access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_14cb
著者 Burkart, Kaori I.

× Burkart, Kaori I.

Burkart, Kaori I.

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The article discusses the main works of Elliot Eisner, an influential but controversial scholar in the field of curriculum and instruction. The focus of this paper is an exploration of his pedagogical philosophy, specifically as it relates to instructional planning and organization practices aimed at enhancing student learning and achievement. It includes a synopsis of Eisner’s pedagogical philosophy and evaluates the practicality of implementing Eisner’s curriculum improvement suggestions in U.S. educational environments. The gaps between ideal pedagogical philosophies and contemporary U.S. education practice are unmeasurable. The article emphasizes the importance of continued discussion of the paradigm shifts needed to implement Eisner’s ideas in U.S. Kindergarten through 12th grade educational environments.
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 本論文は「九州地区国立大学教育系・文系研究論文集」Vol.9, No.2(2023年/3月)に査読を経て受理された。
書誌情報 九州地区国立大学教育系・文系研究論文集
en : The Joint Journal of the National Universities in Kyushu. Education and Humanities

巻 9, 号 2, p. No.7, 発行日 2023-03-31
出版者
出版者 九州地区国立大学間の連携事業に係る企画委員会リポジトリ部会
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1882-8728
情報源
関連名称 大分大学
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
URI
識別子 http://hdl.handle.net/10559/17116 | http://hdl.handle.net/10559/17116
識別子タイプ HDL
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-19 10:11:58.247789
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3