WEKO3
アイテム
Eisner's Theory in U.S. Educational Environments: Instructional Planning and Organization Practices
https://nuk.repo.nii.ac.jp/records/455
https://nuk.repo.nii.ac.jp/records/4558312ddba-3c8a-4113-9213-7359206e1583
Item type | 学術雑誌論文 / Journal Article(1) | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2023-03-31 | |||||||
タイトル | ||||||||
タイトル | Eisner's Theory in U.S. Educational Environments: Instructional Planning and Organization Practices | |||||||
言語 | ||||||||
言語 | eng | |||||||
キーワード | ||||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | エリオット・アイズナー | |||||||
キーワード | ||||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | カリキュラム理論 | |||||||
キーワード | ||||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | アメリカ合衆国 | |||||||
キーワード | ||||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | 教育予算の確保 | |||||||
キーワード | ||||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | 教員研修の充実 | |||||||
キーワード | ||||||||
言語 | en | |||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | Elliot Eisner | |||||||
キーワード | ||||||||
言語 | en | |||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | Curriculum and Instruction | |||||||
キーワード | ||||||||
言語 | en | |||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | United States | |||||||
キーワード | ||||||||
言語 | en | |||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | resource allocation | |||||||
キーワード | ||||||||
言語 | en | |||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | professional development | |||||||
資源タイプ | ||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||
資源タイプ | journal article | |||||||
アクセス権 | ||||||||
アクセス権 | metadata only access | |||||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_14cb | |||||||
著者 |
Burkart, Kaori I.
× Burkart, Kaori I.
|
|||||||
抄録 | ||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||
内容記述 | The article discusses the main works of Elliot Eisner, an influential but controversial scholar in the field of curriculum and instruction. The focus of this paper is an exploration of his pedagogical philosophy, specifically as it relates to instructional planning and organization practices aimed at enhancing student learning and achievement. It includes a synopsis of Eisner’s pedagogical philosophy and evaluates the practicality of implementing Eisner’s curriculum improvement suggestions in U.S. educational environments. The gaps between ideal pedagogical philosophies and contemporary U.S. education practice are unmeasurable. The article emphasizes the importance of continued discussion of the paradigm shifts needed to implement Eisner’s ideas in U.S. Kindergarten through 12th grade educational environments. | |||||||
内容記述 | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | 本論文は「九州地区国立大学教育系・文系研究論文集」Vol.9, No.2(2023年/3月)に査読を経て受理された。 | |||||||
書誌情報 |
九州地区国立大学教育系・文系研究論文集 en : The Joint Journal of the National Universities in Kyushu. Education and Humanities 巻 9, 号 2, p. No.7, 発行日 2023-03-31 |
|||||||
出版者 | ||||||||
出版者 | 九州地区国立大学間の連携事業に係る企画委員会リポジトリ部会 | |||||||
ISSN | ||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||
収録物識別子 | 1882-8728 | |||||||
情報源 | ||||||||
関連名称 | 大分大学 | |||||||
フォーマット | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | application/pdf | |||||||
URI | ||||||||
識別子 | http://hdl.handle.net/10559/17116 | http://hdl.handle.net/10559/17116 | |||||||
識別子タイプ | HDL |